Gra terenowa, którą proponujemy trenuje umiejętności i uczy w warunkach silnych i prawdziwych emocji. Od radości do napięcia związanego z rywalizacją, aż po przekraczanie własnych ograniczeń.
Projektując grę mieliśmy dwa główne cele: dostarczyć maksymalną dawkę wspaniałej zabawy i dać uczestnikom gry możliwość przeżycia wspaniałej przygody. Z drugiej strony chcieliśmy, aby gra spełniała kilka celów dydaktycznych.
Cele gry:
- Wzrost świadomości dotyczącej współodpowiedzialności i wagi współpracy
- Trenowanie umiejętności ustalania priorytetów i dobrej organizacji pracy
- Ćwiczenie umiejętności szybkiego podejmowania decyzji w warunkach emocji
- Usprawnienie komunikacji
- Trening kreatywności
- Uświadomienie wagi konsekwencji w działaniu i wytrwałości
- Zwiększenie poczucia przynależności do zespołu
- Dostarczenie ogromnej dawki pozytywnych emocji
Krótki opis fabuły gry.
Grupa wchodząc w zakazany krąg, nagle została przeniesiona w okres pierwszej połowy XIV wieku, do wioski flisackiej, na obrzerzach miasta.
Uczestnicy są zdezorientowani, ale zaciekawieni nową rzeczywistością. Panują tu dziwne zwyczaje i przynajmniej na czas, gdy uczestnicy znajdują się w wiosce, muszą je zaakceptować. Wehikuł pozwalajacy wrócić z powrotem, znajduje się po drugiej stronie rzeki.
Aby przedostać się na drugą stronę rzeki, uczestnicy będą potrzebowali tratwy lub mostu. Dla flisaków nowi są zagrożeniem, dlatego nie udostępnią im wlasnej tratwy. Nie pozwolą im jednak zginąć, dlatego dają szansę zbudowania mostu.
Aby to zrobić, jako grupa muszą się wykazać pracą zespołową, sprytem i dobrą organizacją. Otrzymają od flisaków cały szereg wskazówek, które pozwolą znaleźć wszystko, co potrzebne do odnalezienia elementów do budowy mostu. W międzyczasie flisacy będą stawiać przed uczestnikami gry najdziwniejsze zadania.
Gdy już uda się skompletować wszystkie części mostu, grupa musi się podzielić. Część grupy będzie szybko budowała most, a cześć musi zdobyć glejt Grubej Maryny. Bez tego nawet z własnym dobrze skonstruowanym mostem, nie możecie przejść na ziemie Bożka Bachusa-to bardzo ważna część zadania. Jako grupa właśnie w tym momencie musiecie podzielić się według umiejetności –to pozwoli na szybkie i efektywne działania.
Co się stanie, gdy uda się przedostać na druga strone rzeki?
Wejście do wehikułu jest chronione przez Bożka Bachusa. Nawet, gdy przedostaniecie się przez rzekę, to on ostatecznie udziela przejścia do wehikułu.
Bożek Bahus ma swoje bardzo nietypowe upodobania…
Całej grupie jednak bardzo zależy, aby wejść do wehikułu i wrócić do domu.
Co możemy powiedzieć na koniec uczestnikom proponowanej przez nas gry?
Nie martwcie się …otrzymacie dowód, że to cię działo nie było snem, ale jedną z Waszych największych przygód J. Inni będa Wam tego zazdrościć!
Wybrane zadania w grze Most Bożka Bachusa:
Zaginione elementy
Połowy dla Grubej Maryny
Węzły Flisaków
Budowa Tratwy
Szczudła
Wyzwanie Bożka Bachusa